Iedereen kan schulden krijgen, soms door eigen toedoen maar ook vaak door externe oorzaken zoals werkeloosheid, ziekte, scheiding en erfdwang. Veel mensen voelen zich hierover beschaamd en proberen hun schulden zoveel mogelijk zelf op te lossen waardoor de problemen in veel gevallen alleen nog maar groter worden. Uiteindelijk wordt de situatie hopeloos en is nauwelijks nog uitzicht op een positieve financiële toekomst.

Stichting Manna werkt nauw samen met  twee organisaties die schuldhulpverlening en budgetbegeleiding aanbieden. Naast directe ondersteuning in het bemiddelen met schuldeisers en het vereffenen van schulden, verlenen beide organisaties ook ondersteuning in budgetbegeleiding. Op aanvraag kunnen beide organisaties ook de hele budgettering overnemen waardoor hernieuwde schuldvorming zo goed mogelijk voorkomen wordt.

Naast de schuldhulpverlening / budgetbegeleiding worden ook andere hieraan gerelateerde problemen door een multidisciplinaire hulpverlening ondersteund.