Rouwverwerking

Soms treedt er stagnatie op in een rouwproces. Een persoongerichte aanpak kan behulpzaam zijn om weer stappen te kunnen zetten in dit proces.

Ieder mens komt in aanraking met verlieservaringen. Vaak kunnen deze ervaringen zelfstandig of met behulp van vertrouwde personen op een goede manier worden verwerkt.

Helaas kunnen bepaalde gebeurtenissen vaak niet zo gemakkelijk worden verwerkt. Verwarring, onzekerheden, depressiviteit en disfunctioneren kunnen het gevolg zijn van rouw- en verlieservaringen. Het leven lijkt daarbij vaak weinig tot geen zingeving meer te kennen.

Stichting Manna heeft een aantal pastorale werkers en counsellors die goede ondersteuning en begeleiding kunnen bieden om pijnlijke ervaringen en verlies te leren verwerken. De ondersteuning is individueel afgestemd zodat de cliënt zoveel mogelijk zichzelf kan zijn en de verwerking op eigen tempo kan laten plaatsvinden. Niet het systeem of de stichting staat daarbij centraal maar de rouwende die zijn/haar leven opnieuw tracht op te nemen.

[contact-form-7 404 "Not Found"]